Loonse en Drunense duinen

Loonse en Drunense duinen



Altijd wanneer er iemand aan mij vraagt wat ik het weekend ga doen antwoord ik met: kamer opruimen, huiswerk en verder nog helemaal niks. En ja dat klinkt behoorlijk saai, maar in werkelijkheid komt van de dingen die ik net noemde niks terecht. Afgelopen zaterdag 14/10 kreeg ik 's ochtends een appje van Mariska of ik zin had om naar de Loonse en Drunense duinen te gaan? Eigenlijk wouden we dat met dankdag gaan doen maar omdat het zulk lekker weer was besloten we maar om vandaag te gaan.




Met alleen een camera, vest, telefoon en een flesje water gingen we op pad. Dat vest was helemaal niet nodig. Wij zijn van die mutsen die pas onderweg kijken hoe we moeten rijden.. Uiteindelijk komen we er wel hoor, maar misschien moeten we dit maar iets beter regelen in de toekomst, haha. We kwamen aan op een plekje waar je het bos in kon gaan, maar we wisten dat er meerdere ''ingangen'' zijn dus keken we eerst even op Google en besloten we om naar een ander gedeelte te rijden. Hier aangekomen kon je uit verschillende routes kiezen, we wouden niet heeel lang gaan lopen maar ook niet te kort dus kozen we een route van 4,6 km, tenminste dat was de bedoeling. We konden het begin van deze route al niet vinden, achteraf gezien liepen we al een aantal keer voorbij dat bordje dus zijn we maar gewoon het bos ingedoken. Toen zagen we opeens wel het bordje dat we moesten volgen dus zijn we die maar gaan volgen. 


Wat is de natuur toch mooi, heerlijk tot rust komen!



Na een poos door het bos te hebben gelopen kwamen we bij de ‘duinen’ aan. Hier zijn we een poosje gaan zitten en maakte we een aantal foto’s. Na deze pauze zijn we weer verder gaan lopen, je weet dat je met meerdere mensen bent maar je ziet ze niet en dat maakt het zo lekker rustig. En wat ik dan weer leuk vind, iedereen zegt gedag tegen elkaar J.



Hello, even contact met de buitenwereld,
Onze route ging weer verder door het bos, na een poosje waren we het zat en werden we moe.. En omdat we nog best een stuk moesten zijn we dwars door het bos gegaan, lang leve Google Maps! Natuurlijk niet de verstandigste keuze, wisten we ook wel. Gelukkig kwam het goed, en kwamen we helemaal veilig aan op de parkeerplaats.




Ik kreeg de opdracht om te kiezen waar we zouden gaan eten, we gingen vast rijden, en ja je raadt het al.. We hadden geen idee waar we heen gingen, toen zagen we een bordje met Den Bosch staan en besloten we om daar heen te rijden. Ondertussen was ik aan het kijken waar we zouden gaan eten, het werd ‘Happy Italy’, en wauw, het parkeren ging in een keer goed! Ja, en toen moesten we de ‘Happy’ nog vinden, dat ging natuurlijk niet in een keer goed. We liepen iets van drie keer verkeerd, (schaamschaam). Uiteindelijk kwam het helemaal goed, en konden we genieten van onze pizza’s. Nou ja, genieten? Maris haar pizza was mega lekker maar ik had de verkeerde keuze gemaakt. Quattro formaggi, veel minder lekker dan dat ik dacht. Ik hou echt van kaas, maar dan ook echt, maar dit was mij dan ook  echt even te veel. Als Mariska dan toch trakteert moet je ook even een toetje eten toch? ;p




We besloten een pizza met mascarpone en aardbeien te nemen, oeehhh zo lekker (slecht)! Hierna liepen we in een keer goed naar de auto, het wegrijden ging dan natuurlijk niet in een keer goed, we reden verkeerd. Maar onze ‘beste’ vriend TomTom hielp ons op weg, woeshj.





Nou goed, we hebben genoten van deze super gezellige dag. Wist je trouwens dat ik Mariska bijna elke dag zie? We wonen op een minuutje lopen van elkaar, we zijn collega’s (helaas eind van de maand niet meer), we appe elke dag, zondag zitten we altijd samen in de kerk, zondagmiddag lopen we bijna altijd een rondje. En is er nog veel meer, misschien een idee om dat een keer in een blogpost te vertellen?



Mooie luchten onderweg.



Liefs Juudt!

Reacties

  1. Mooi daar hè? Ik kwam daar vroeger ook weleens met mijn ouders en familie. Ik heb daar familie vlakbij wonen. En ik zie dat jullie ook een rood met witte stippen paddenstoel hebben gezien. Die wil ik ook graag een keer in het echt zien, maar ik ben hem afgelopen week tijdens onze vakantie in de bossen niet tegengekomen helaas :-( ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Leuk dat je een reactie achterlaat!